سیاہ فنگس کے بعد اب ایک اور نیا مسئلہ پیدا ہوگیا ہے۔ دراصل ، کوویڈ سے صحت یاب ہونے کے بعد مریضوں میں ایوے اسکولر نیکروسس یعنی ہڈیوں کی موت کے کیسز دیکھنے کو مل رہے ہیں۔ یہ ایسی طبی حالت ہے جس میں انسان کی ہڈیاں کمزور ہوجاتی ہیں اور پھر وہ گلنے لگتی ہیں۔ اس بیماری کا سب سے بڑا سبب اسٹیرائڈز بھی ہیں۔ زندگی بچانے والے اسٹیرائڈز اب کوویڈ سے صحت یاب ہونے والے بہت سارے مریضوں میں اس طرح کے مسائل پیدا کررہے ہیں۔اب کوویڈ پوسٹ کے بعد ممبئی کے اسپتالوں میں ایوے اسکولر نیکروسس یعنی ہڈیوں کی موت نامی بیماری لاحق ہے۔ اسکولر نیکروسس ایک بیماری ہے جس میں ہڈیوں میں خون کی فراہمی مستقل یا عارضی طور پر بند ہوجاتی ہے۔ جس کی وجہ سے ہڈیوں کے ٹشو فوت ہوجاتے ہیں اور ہڈیاں کمزور اور ٹوٹ پھوٹ کا شکار ہوجاتی ہیں۔ممبئی کے بہت سے بڑے اسپتال جیسے ہندوجا ، فورٹس ، جسلوک ، سایان جیسے ممبئی کے بڑے اسپتال ایسے مریضوں کو دیکھ رہے ہیں ۔

ہندوجا نے آخری لہر سے مجموعی طور پر 19 مریض دیکھے تھے جن میں سے اس سال صرف 16 افراد ہیں ، لہذا ووکارڈ ہر ہفتے دو مریض دیکھ رہا ہے۔ہندوجا اسپتال کے آرتھوپیڈکس کے سربراہ ، ڈاکٹر سنجے گریوال نے کہا’اب میرے پاس 19 مریض ہیں اگر میں 19 مریضوں کو دیکھ رہا ہوں تو آپ اندازہ لگائیں کہ پورے ہندوستان میں یا دنیا میں کتنے مریض ہوں گے۔ووکارڈاسپتال کے ڈاکٹر گیریش ایل بھالے راو¿ نے بتایا کہ کوویڈ میں اس بیماری کا ثبوت بڑھ گیا ہے کوویڈ سے پہلے ، 3 ماہ میں 2 سے 3 مریض دیکھے گئے تھے۔ پہلی لہر میں 2-3مریض ہر ماہ واسکولر نیکروسس دکھانا شروع کردیتے تھے اور اب دوسری لہر میں تقریبا دو مریض ہفتہ وار بنیادوں پر دیکھ رہے ہیں۔کوویڈ ٹاسک فورس ڈاکٹر راہل پنڈت نے کہا اس بیماری کا تعلق کوویڈ سے منسلک کیا جارہا ہے کیونکہ کوویڈ کے بہت سارے مریضوں کا علاج کرنے کے لئے اسٹیرائڈز کا استعمال کیا گیا ہے۔ یہ ہوسکتا ہے۔ کیونکہ تقریبا 30-40فیصدمریض جن کو یہ اے وی این بیماری لاحق ہے وہ اسٹیرائڈز کے استعمال کی وجہ سے ہیں۔ لیکن اسٹیرائڈز کا استعمال زیادہ رہتا ہے اور طویل عرصے تک جاری رہتا ہے۔بی ایم سی کے ایک بڑے اسپتال ، سیون اسپتال سے وابستہ آرتھوپیڈک سرجن ڈاکٹر ابھیجیت کالے بتاتے ہیں کہ کوویڈ سے صحت یاب ہونے کے تقریبا ً ڈیڑھ ماہ بعد ، ایک 25 سالہ مریض بھی اس کے پاس اسکولر نیکروسس کے ساتھ پہنچا۔

انہوں نے بتایااسے چار سے پانچ دن تک اسٹیرائڈز دیئے گئے ، علاج کے بعد فارغ ہونے کے بعد ، تقریبا ڈیڑھ ماہ کے بعد اسے کولہوں کے جوڑ میں تکلیف ہونے لگی ، اس کا بھائی ڈاکٹر ہے ، لہذا اسے شبہ ہوا کہ ایکس رے ایم آر آئی کو وقت پر پتہ چلا۔ جیسے ہی ایم آر آئی کی گئی ، پتہ چلا کہ دونوں کولہوں کے جوڑوں میں خون کی فراہمی یعنی خون کی فراہمی بند ہے۔ اسے ہپ مشترکہ کا اسکولر نیکروسس کہا جاتا ہے۔ وہ دوسرے مرحلے میں تھا ، لہذا دوسرے مرحلے میں ہم ڈرلنگ کرتے ہیں۔ ڈرلنگ اور دوائی شروع کی ، جس سے خون کی فراہمی میں بہتری آئی۔جسلوک اسپتال کے امیتپیس پاتی کا کہنا ہے کہ اسٹیرائڈز کا اثر تقریبا دو سال تک نظر آتا ہے ، یعنی کوویڈ سے بازیافت ہونے کے بعد مہینوں تک واسکولر نیکروسس ہونے کا خطرہ رہتا ہے۔ اس نے کہا ، ‘اس کا بیشتر حصہ کولہے کے اندر ہوتا ہے ، پھر کندھے سے ، پھر مشترکہ ٹخنوں کا جوڑ ہوتا ہے۔ لیکن یہ ہپ جوڑ میں سب سے زیادہ عام ہے۔ کوویڈ کی پہلی لہر دوسری لہر دونوں میں دیکھی گئی ہے ، ابھی نہیں بتاسکتی ہے کہ کون سی لہر زیادہ تھی کیونکہ اس کا اثر ایک سال کے بعد ہی معلوم ہوگا کیوں کہ اسٹیرائڈز کا اثر بعض اوقات دو تین ماہ بعد بھی نظر آتا ہے لیکن اس کا اثر دو سال تک بھی نظر آتا ہے۔ماہرین کا کہنا ہے کہ یہ بیماری مہلک نہیں ہے ، لیکن علاج میں تاخیر معذوری کا سبب بن سکتی ہے ، لہذا ماہرین مشورہ دیتے ہیں اگر آپ کوویڈ کے ساتھ لڑائی میں اسٹیرائڈز لے چکے ہیں اور اگر آپ کو جوڑوں میں کسی قسم کا درد ہو رہا ہے تو ، ہڈی کے ڈاکٹر سے رجوع کریں۔

اپنی رائے دیں

Please enter your comment!
Please enter your name here